måndag 23 oktober 2017

Redigerar, redigerar och redigerar

Jag har bestämt mig för att inte skriva något nytt under resten av 2017. Jag ska "bara" redigera, redigera och redigera. Det känns faktiskt skönt för det är jobbigt att få ur sig nya texter hela tiden. Samtidigt är det jobbigt och väldigt svårt att redigera också. Vilka meningar ska jag behålla, vilka ska förbättras och vad behöver jag lägga till för att berättelsen ska bli så bra som möjligt. Det är roligt när små förändringar ger mer liv till texten. Egentligen finns det ingen gräns för hur länge man kan pilla på och förbättra en text, ibland måste man helt enkelt sätta stopp och bestämma att den duger.

Jag har flera råmanus som jag behöver fila och jobba på, men just nu är det ett längre vuxenmanus som jag försöka få in mer närvaro och gestaltning i. Ett förlag har sagt att de tycker om det och de vill läsa en ny version av det, och då känner jag att jag verkligen måste försöka förbättra det. De har verkligen inte sagt ja, men jag har fått läsa utlåtandet från lektören som de har anlitat och grundstoryn håller, så jag ska lägga tid på att förbättra texten nu, så kanske, kanske, kanske att det kan få bli en bok så småningom.

Nytt besked om leverans av "En vän som du" är att förlaget ska få böcker i morgon. Hoppas, hoppas att det stämmer, för då hinner jag få böcker till boksläppet som är på måndag 30/10!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar