onsdag 24 maj 2017

Födelsedag och ny skrivhandbok

Idag fyller jag år och i morse fick jag den här fina boken av familjen. Skriv och skriv vidare av Helga Härle. Den ska jag spara till i sommar. Det har blivit en slags tradition att jag läser en eller två skrivhandböcker under sommaren, och alltid lär jag mig något nytt eller inspireras på något sätt. Ska bli kul att läsa Helga Härle som tydligen är internationellt känd haikupoet. Det är ett roligt sammanträffande, för någon månad sedan skrev jag min första dikt i haikuform när jag deltog i Plan Sveriges haikutävling. Innan dess visste jag inte vad haiku var! Förresten råkade jag visst vinna ett pris i Plan Sveriges tävling, men mer om det i juni när nästa nummer av deras tidning kommer ut.
I brevlådan låg också det här fina kortet med vackra nypon från Nypon och Vilja Förlag! Alltid lika roligt att få ett riktigt kort i brevlådan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar