lördag 25 mars 2017

Råmanus klart!

För några månader sedan skrev jag att jag hade börjat jobba med en uppföljare till "Gillad som du är", och nu har jag ett färdigt råmanus! Jag hade egentligen inte tänkt skriva någon uppföljare, men när jag hade läst "Gillad som du är" för dottern ville hon höra mer om Kia, Mirre och Viktor. Då började jag fundera om jag hade något mer att berätta om karaktärerna. Och det hade jag! Så nu har jag ett råmanus i datorn. Det ska nu redigeras och jag ska läsa det högt för min expertkommentator för målgruppen - dottern, så får vi se om det kan bli en bok av det också. Bibliotekstjänst lektör skrev ju att hon med spänning ser fram emot nästa bok, så jag hoppas att det är fler än hon och dottern som känner så ... Men först måste förstås "Gillad som du är" sälja tillräckligt för att förlaget ska våga satsa på en bok till, och så måste förstås förlaget tycka att manus nummer två är bra, för att det ska bli en bok av det. Hoppas, hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar