söndag 29 januari 2017

Kanske redan i mars?

Min barnroman för åldern 9-12 år (Idus Förlag) kan komma ut redan i mars/april. Jättekul med en snabb process. Men först ska omslag bestämmas och den satta texten ska korrläsas ett antal gånger, så ännu är boken inte klar.
Under redigeringen läste jag texten för min dotter och hon gillade den väldigt mycket. Hon ville veta mer om hur det ska gå för Kia, som är huvudkaraktär i boken. Jag hade egentligen tänkt att boken skulle vara helt fristående, men nu börjar några idéer över olika teman gifta ihop sig och jag har börjat skriva lite smått. En fördel är att jag redan känner karaktärerna och deras personliga drag, var de bor och så vidare. Och jag har idéer om vad som ska hända i bok två. Nu gäller det bara att sy ihop det och få till gestaltningen så att det blir spännande och roligt att läsa!
Sedan beror det förstås på om ettan säljer om bok två kan få bli utgiven...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar