fredag 16 december 2016

Författarbesök i skolan

Jag kommer gärna till din skola för ett författarbesök!
Under ett författarbesök brukar jag berätta om mig själv och om hur det går till när en bok blir till. Sedan läser jag någon av mina böcker för klassen. Efter det pratar vi om handlingen i boken, och ”händelsekurvan”. Barnen får gärna ställa frågor om mina böcker och skrivandet. Det är alltid kul om det blir lite dialog mellan mig och klassen.  
Jag vill inspirera barn att läsa och skriva, genom lättlästa böcker med intressanta och tankeväckande intriger. Min första bok ”Jag vill också dansa” handlar om barnfattigdom och min andra bok ”Innebandystjärnor” handlar om mobbning.
Din skola kan söka pengar för författarbesök genom "Skapande skola". Kolla Kulturrådets webbsida för mer information.
Boka mig genom Författarcentrum eller direkt genom att mejla mig på camilla.dahlson@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar