fredag 25 november 2016

Skrivandet under veckan

Den här veckan har jag mest sysslat med att förlänga ett manus som fått en liten intresseflagga från ett förlag. Först tänkte jag "hur sjutton ska det gå till", men sen läste jag igenom manuset och efter att ha börjat redigera lite i det kom jag på några nya händelser i berättelsen. Och nu tycker jag att den nya, längre versionen är bättre! Nu är det bara att hålla tummarna för att förlaget tycker så också, annars var allt slit i onödan... Men jag blir glad för små intresseflaggor också! Då vet jag att det finns något i manuset som är intressant.

Nu känner jag att jag måste ladda om för att orka gå tillbaka till det manus som jag höll på med, så nu tar jag helg! Och hoppas på att fantasin flödar på måndag!


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar