tisdag 11 oktober 2016

Det händer saker mellan skrivpassen också

Det bästa skrivtipset till mig själv och andra är att sitta kvar vid datorn (eller blocket). Det blir liksom inget skrivet om jag inte sitter där och skriver. Och det gäller att sitta kvar även när det tar emot och känns tråkigt. Vissa dagar går skrivandet lätt och orden flödar, andra dagar går det trögt, men då gäller det att tvinga sig själv att sitta kvar och skriva på. När jag har skrivit i några timmar brukar jag ta en promenad för att få vila hjärnan och syresätta kroppen. Och det är inte sällan som jag under mina promenader kommer på nya händelser till berättelsen eller kanske någon kommentar som någon av karaktärerna ska säga. 
Här kommer några bilder från en lite längre promenad som jag gjorde tillsammans med ett gäng härliga tjejer förra lördagen. Då gick vi Bankerydsleden 24,5 km. Då gick jag kanske inte och tänkte på mina berättelser, men det var ändå ett bra sätt att ladda om batterierna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar