torsdag 25 augusti 2016

Läckert omslag!

Jag har fått se omslagsförslag till min lättlästa vuxenbok som kommer ut på Vilja Förlag i vår. Och det är verkligen superläckert! Jag är sååå nöjd! Jag törs inte visa det här ännu eftersom det är ett förslag och jag vet heller inte om förlaget vill gå ut med det och titeln ännu.
Texten till boken ska nu bearbetas av en lättlästexpert för att verkligen passa målgruppen, sen är det nog snart dags för den att skickas till tryckeriet. Det ska bli så kul att få se den i verkligheten sen...
Det är så skönt med lite positiva nyheter när en sitter här och skriver. Jag fick en refusering igår och det gör en alltid lite deppig. Det manuset hade kommit hela vägen till manusmöte, men där tog det stopp. Det förlaget bestämde sig för att de skulle satsa vidare på de serier av böcker som de redan ger ut i stället... Men det gäller att inte ge upp! Skriva på och skriva på och hoppas att nästa manus blir tillräckligt bra för att få bli en bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar