onsdag 14 oktober 2015

Bokmässan i Frankfurt är igång

Nu är bokmässan i Frankfurt i full gång. Representanter för förlag från olika länder är på plats för att köpa och sälja bokrättigheter.
Jag är inte på plats, men min bok "Innebandystjärnor" är det... Jag såg det på en bild som bokförlaget Opal la ut på sin Facebooksida. Det känns kul! Man kan ju alltid hoppas att något förlag ska vilja översätta den och ge ut den i sitt land. Faktiskt blev "Jag vill också dansa", min debutbok, översatt till danska och utgiven på Klematis förlag. Det kändes supercoolt. Men sånt flyt kanske man inte har den här gången. Jag vet inte riktigt hur stort innebandy är i andra länder, men vad jag har hört är det den mest växande sporten i världen. Så man kan ju alltid hoppas och drömma lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar