söndag 9 november 2014

Bibliotekarie i Boxholms Simhall

I helgen var jag på besök i min uppväxtort Boxholm, i södra Östergötland. Jag, barnen och min far passade på att besöka Boxholm Simhall för att bada, simma och relaxa. Turligt nog råkade en av bibliotekarierna från Boxholms Bibliotek vara där. Hon undrade om jag inte kunde komma på författarbesök eller signera på biblioteket. Det vore ju förstås väldigt roligt, så nu hoppas jag att vi kan planera in ett boksläpp på Boxholms Bibliotek när "Innebandystjärnor" kommer ut i mars 2015. Det är det som är så coolt med små orter, tycker jag, närheten och igenkänningen. Hur stora är chanserna att en bibliotekarie hade känt igen en okänd författare som mig i en simhall i Stockholm eller Göteborg? Väldigt små tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar